-
Kilchenmann, Lorenz; Bechtold, Toni Amadeus & Jerjen, Raphael (2022). Wie populär sind die «besten Alben aller Zeiten»? Eine empirische Betrachtung zur Kanonbildung in der Popmusik. In Knut Holtsträter (Hrsg.), Richtig populär? Kriterien der Popularität von Musik (Vol.67, S. 61-78). Münster: Waxmann.
-
Kilchenmann, Lorenz & Senn, Olivier (2011). "Play in Time, But Don't Play Time": Analyzing Timing Profiles in Drum Performances. In Aaron Williamon; Darryl Edwards; Lee Bartel (Hrsg.), Proceedings of the International Symposium on Performance Science 2011 (S. 593-598). Utrecht: European Association of Convervatoires.
-
Kilchenmann, Lorenz & Senn, Olivier (2011). The Secret Ingredient: State of Affairs and Future Directions in Groove Studies. In Antonio Baldassarre (Hrsg.), Musik, Raum, Akkord, Bild: Festschrift zum 65. Geburtstag von Dorothea Baumann (S. 799-810). Bern: Lang.
-
Camp, Marc-Antoine; Volken, Thomas; Kilchenmann, Lorenz & Senn, Olivier (2011). On Measuring and Interpreting Microtiming. In Claudia Emmenegger; Olivier Senn (Hrsg.), Five Perspectives On "Body and Soul" and Other Contributions to Music Performance Studies (S. 95-110). Zürich: Chronos.
-
Senn, Olivier; Kilchenmann, Lorenz & Camp, Marc-Antoine (2009). Expressive Timing: Martha Argerich plays Chopin’s Prelude op. 28/4 in E minor. In Aaron Williamon; Sharman Pretty; Ralph Buck (Hrsg.), Proceedings of the International Symposium on performance Science (S. 107-112). Utrecht: AEC.