View Mobile version
Wyss Melanie HSLU W
Research Associate
www.hslu.ch
Rösslimatte 48 6002 Luzern
+41 41 228 22 09
Show email
Ausbildung
Praxistätigkeit
Marktabklärung und Massnahmen zur Auslastungsoptimierung der Brienz-Rothorn-Bahn
Close
Nationale Dateninfrastruktur für den Tourismus (NaDIT)
Climate Action4 Companies
Nachhaltigkeitstransformation der Private Selection Hotels & Tours
Swisstainable. Sustainability programme for tourism destinations.
Sustainable River Cruises
Virtual influencers in tourism
Smart Region Lab – Pilotprojekt Erlebnisregion Luzern-Vierwaldstättersee unter Covid-19
Image der Region Luzern-Vierwaldstättersee auf Social Media
Datenkooperation Luzern - Vierwaldstättersee 2.0
ITC – Nukleus Glarus
Destinationsmanagement-Organisationen (DMOs) und Nachhaltigkeit im Alpinen Raum
Unbalanced tourism growth at destination level – root causes, impacts, existing solutions and good practices
Zentralschweizer Tourismus Observatoriums – erster Pilot
Auslegeordnung zur Berücksichtigung der nachhaltigen Entwicklung in der Tourismuspolitik des Bundes
Auswirkungen Lockdown auf Tourismus
Datenkooperation touristischer Leistungsträger der Region Luzern und Vierwaldstättersee
Wagenseil, Urs; Wyss, Melanie & Huck, Lukas (05.08.2022). The Case of Sustainable Tourism Development in Alpine Destinations: Importance, Implementation, and the Role of the Local DMO. Tourism Planning & Development, 1-23. doi: https://doi.org/10.1080/21568316.2022.2107561
Geyer, Carolin; Stuber-Berries, Nicole; Liebrich, Andreas & Wyss, Melanie (2021). Regionale Datenkooperationen touristischer Leistungsträger – eine Antwort auf die Dominanz globaler Internetplattformen? Die Unternehmung - Swiss Journal of Business Research and Practice, 75(1), 61-75. doi: 10.5771/0042-059X-2021-1-61
Wagenseil, Urs & Wyss, Melanie (2022). Auslegeordnung zur Berücksichtigung der nachhaltigen Entwicklung in der Tourismuspolitik des Bundes. Montagna: die Zeitschrift für das Berggebiet = la rivista per le regioni di montagna = la revue pour les régions de montagne = la revista per las regiuns da muntogna / Hrsg.: Schweizerische Arbeitsgemeinschaft für die Berggebiete (SAB), 8-9.
Weber, Fabian & Wyss, Melanie (2022). Europe-Wide Action on Sustainable Tourism – National Reports: Switzerland (European SME Going Green Report 2030).
Strasdas, Wolfgang; Lund-Durlacher, Dagmar; Wolf-Gorny, Louisa; Schuh, Bernd; Badouix, Manon; Gaugitsch, Roland; Gorny, Helene; Münch, Arndt; Weber, Fabian; Priskin, Julianna & Wyss, Melanie (2022). Unbalanced tourism growth at destination level – root causes, impacts, existing solutions and good practices (Bericht). European Commission. European Innovation Council and SMEs Executive Agency (EISMEA), Brussels.
Bandi Tanner, Monika; Brandes, Julia; Nathani, Carsten; Roller, Marcus; Steiner, Manuel; Wagenseil, Urs; Weber, Romina & Wyss, Melanie (2021). Auslegeordnung zur Berücksichtigung der nachhaltigen Entwicklung in der Tourismuspolitik des Bundes (Bericht). Staatssekretariat für Wirtschaft SECO, Direktion für Standortförderung, Tourismuspolitik, Bern.
Wyss, Melanie; Barth, Martin; Camp, Marc-Antoine; Rosenberg, Barbara & Steiner, Regula (2020). Bericht Workshop 1: «Der Nukleus für Gäste» (Bericht).
Geyer, Carolin; Dawn, Rose & Wyss, Melanie (13.10.2022). Researching musical fit in social media touristic short videos. A pilot study testing the musical fit of audio-visual tourism TikTok adverts between age groups. IASPM-Norden Conference Disciplining Music Heritage, Seinäjoki, Finland.
Geyer, Carolin; Rose, Dawn & Wyss, Melanie (02.09.2022). RESEARCHING MUSICAL FIT IN SOCIAL MEDIA TOURISTIC SHORT VIDEOS. Die Psychologie der populären Musik | Die 38. DGM-Jahrestagung in Würzburg 2022, Neue Universität Würzburg.
Stuber-Berries, Nicole; Wyss, Lucienne; Wyss, Melanie & Zimmermann, Luzia (24.08.2022). Leveraging the use of visualization as a vehicle for knowledge integration in a transdisciplinary research setting. International Conference on Tourism and Business ICTB 2022, Lucerne.
Geyer, Carolin; Zimmermann, Luzia; Wyss, Melanie & Stettler, Jürg (08.06.2022). Are they marketing what tourists are coming to see? A comparative analysis of projected and perceived destination image on Instagram for the Lake Lucerne Region. Advances in Destination Management, Kalmar, Schweden.