Biografie
Forschungsschwerpunkte
- Artificial Intelligence and Marketing Communications Management
- Search Engine Advertising and Optimization
- Sustainability and Sharing Economy
- Customer Data Analytics and Data Strategy
Praxistätigkeit
Seit 2019: Forscher & Dozent an der HSLU Luzern (Lucerne University of Applied Sciences and Arts, Business Department), IKM (Institut für Kommunikation und Marketing)
2017 - 2019 Senior Key Account & Business Development Manager, INTERNATIONAL SOS, Zürich
2011 - 2016 GOOGLE Partner & Head of Online Marketing, snowflake.ch , Zürich
2008 - 2010 Leiter Marketing-Innovation | omicronenergy.com , Österreich
2006 - 2008 | Dozent, Foreign Expert & Media Project Director, Communications University of China und University of International Business and Economics, Peking
1999 - 2006 Journalist & IT / Analytics Berater, ORF.at , Antenne, Radio TV AG, Österreich & Liechtenstein
1997 - 1998 Praktikum & Diplomarbeit, Europäische Kommission, Brüssel
Teilzeit Praxis & Ehrenamtliche Tätigkeit
2019 - TODAY, Academic Board Member, @Davos Digital Forum:
https://davosdigitalforum.ch/portfolio/dr-gaechter-ingo/
2002 – 2017, Selbständiger Berater (teilzeit) – Business Analytics & Digital Strategy, Schweiz, Europa & China
2002 - 2017, Dozent an mehreren Universitäten, FH und Akademien in Europa, Asien und der Schweiz: Google Zürich & Digicomp Academy, Universität Innsbruck, FH Vorarlberg, Hochschule für Gestaltung St. Gallen, u.a.
2014 - 2021, Vorstandsmitglied, Business Ethics - LADANYI.ch
Ausbildung
2011 Doktorat in Sozial- & Wirtschaftswissenschaften, Universität Innsbruck & Wien
2001 Master of Arts in Mass Communications, University of New Orleans, USA
Weiterbildung
2020 Zertifikat für Hochschuldidaktik
2016 Meta Analysis in R, ETH Zürich
2015 Predictive Analytics Applied, Columbia University, USA
2014 Google Analytics & Google Business Tools, Zertifizierter Trainer, Google Zürich
Module Supervisor
- Digital Marketing and Artificial Intelligence (Master of Science in Business Administration, Major Online Business and Marketing)
- Customer Data Analytics (Master of Applied Information and Data Science)