Loading...
hidden

Mobile-Version anzeigen

Meta-Navigation

Startseite – Hochschule Luzern

Sprachwahl und wichtige Links

  • Zum Inhalt springen
  • Kontakt
  • Login
  • De
Suche starten

Hauptnavigation

Departementsnavigation

  • Zentrum für Lernen, Lehren und Forschen

Unternavigation

  • Weiterbildung
  • Beratung
  • Veranstaltungen
  • Lehr- und Lerninfrastruktur
  • Blogs
  • Projekte
  • Über uns

Unternavigation

  • Forschungskurs – Grant Writing
  • Forschungskurs – Academic Writing
  • Forschungskurs – Die eigenen Publikationen mit Open Access sichtbar machen
  • Forschungskurs – Einführung in das Tidyverse
  • Forschungskurs – Forschungsdatenmanagement
  • Forschungskurs - Forschungskolloquium Qualitative Methoden
  • Forschungskurs – Hands-on Workshop Datenvisualisierung mit ggplot2
  • Forschungskurs – Persönliches Wissensmanagement während der Promotion: Strategien und Werkzeuge
  • Forschungskurs – Project management for successful research projects
  • Forschungskurs – Public Speaking and Presentation Skills in the Sciences
  • Forschungskurs – Scientific Writing for the Technical Professions
  • Forschungskurs – Strategien für effiziente Schreibprozesse
  • Forschungskurs – Qualitativ arbeiten mit Grounded Theory
  • Forschungskurs – Gute wissenschaftliche Praxis
  • Forschungskurs – Quantitative empirische Methoden
  • Forschungskurs – Arbeiten mit Videos in der qualitativen Sozialforschung – eine Einführung
  • Forschungskurs – Mixed Methods

Breadcrumbs-Navigation

  1. Zentrum für Lernen, Lehren und Forschen Zentrum für Lernen, Lehren und Forschen
  2. Weiterbildung Weiterbildung
  3. Kursangebot im Überblick Kursangebot im Überblick
  4. Forschungskompetenzen Forschungskompetenzen
  5. Forschungskurs – Grant Writing Forschungskurs – Grant Writing

Forschungskurs – Grant Writing

In this course on grant writing, participants learn to transform a project idea into a competitive proposal.

 Teilen

In der Übersicht

What makes a competitive research proposal?

Conduct research and generate new knowledge are intrinsically motivated. However, that is not enough to attract third-party funding. Einstein wrote his theory of general relativity while working for the Federal Institute of Intellectual Property; he could not find university employment. Fortunately, there are organisations today whose sole purpose and mission it is to fund research and innovation. Winning grants has become a key task for researchers and a seal of quality for institutions of higher education.
However, while the number of and quality requirements constantly increase, public R&I investment is being cut back. What is more, keeping up with ever more complex regulations requires ever more intense institutional compliance efforts.

Excellence, Quality and Efficiency of Implementation, Impact.

What do these terms mean and why do some proposals get funding while others do not? What are evaluators looking for in a research proposal, and how do we sell our ideas on paper?

Starting with funding organisations (focusing on SNSF, EU and Innosuisse), participants will learn about the different components of a good proposal. We will discuss evaluation criteria, reasons why proposals get rejected, good practice (and beyond), ethics, project budgets, work packages, project partners, impact and other success criteria that make a strong proposal.

Mehr Informationen

The course is designed as a three-half-day seminar. Participants bring their own project ideas to the course and develop a short project synopsis as an assessed assignment.

hidden

Facts

Programmstart

First day: Thursday, 27 April 2023, Second day: Thursday 4 May 2023; Third day: Thursday, 11 May 2023;

Anmeldeschluss

Thursday, 13 April 2023

Kosten

Course fees are covered by swissuniversities and the Lucerne-based Universities until 2024.

Programmleitung
  • Nicolas Schulthess
Abschluss

1 ECTS

Programmart

Weiterbildungskurs

Unterrichtszeiten

9:00 – 13:00

Unterrichtssprache
  • Englisch
Durchführungsort

Luzern

Zielgruppe

PhD students, research associates and lecturers at the University of Lucerne, Lucerne University of Applied Sciences and Arts and the University of Teacher Education Lucerne.

Voraussetzungen
  • Completion of pre-assignment
  • Full course attendance
  • Completion of ourse assignment

Anbieter

Campus Luzern
Uni Luzern
PH Luzern
Zentrum für Lernen, Lehren und Forschen
Andere
Hochschulentwicklung und -dienste
Hochschule Luzern

Bemerkungen

Participants are required to draft a short, half-page project abstract (3,000 characters max.).

Kontakt

Denise Zihlmann

Administration ZLLF

+41 41 228 24 19

E-Mail anzeigen

Registration

  • Anmelden
  • Flyer 

Footer

FH Zentralschweiz

Links zu den Social-Media-Kanälen

  •  h BlogZLLF
  •  h TwitterZLLF

Kontakt

Logo Hochschule Luzern

Hochschule Luzern


Werftestrasse 4
CH- 6002 Luzern

+41 41 228 42 42

info@hslu.ch

Direkteinstieg

  • Studieninteressierte Bachelor
  • Studieninteressierte Master
  • Weiterbildungsinteressierte
  • Unternehmen & Institutionen
  • Medienschaffende
  • Für Studierende
  • Für Mitarbeitende

Quicklink

  • ZLLFblog
  • ZLLFmaterialien
  • EvaSys
  • MediaLab

Statische Links

  • Newsletter abonnieren
  • Datenschutzerklärung
  • Impressum
  • Institutionell akkreditiert nach HFKG 2019–2026
Logo Swissuniversities

QrCode

QrCode
Wir verwenden Cookies, um Ihnen eine optimale Nutzung der Website zu ermöglichen und um Ihnen auf unserer Website, auf anderen Websites und in sozialen Netzwerken personalisierte Werbung anzuzeigen. Indem Sie diesen Hinweis schliessen oder mit dem Besuch der Seite fortfahren, akzeptieren Sie die Verwendung von Cookies. Weitere Informationen zu diesen Cookies und wie Sie die Datenbearbeitung durch sie ablehnen können, finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.
OK