Loading...
hidden

Mobile-Version anzeigen

Meta-Navigation

Startseite – Hochschule Luzern

Sprachwahl und wichtige Links

  • Zum Inhalt springen
  • Kontakt
  • Login
  • De
  • En
Suche starten

Hauptnavigation

Departementsnavigation

  • Technik & Architektur
  • Wirtschaft
  • Informatik
  • Soziale Arbeit
  • Design Film Kunst
  • Musik
  • Gesundheit

Unternavigation

  • Studium
  • Weiterbildung
  • Forschung
  • International
  • Campus
  • Über uns
  • News & Stories

Unternavigation

Breadcrumbs-Navigation

  1. Forschung an der Hochschule Luzern Forschung an der Hochschule Luzern
  2. Alle Projekte der Hochschule Luzern Alle Projekte der Hochschule Luzern
  3. I learn best when ...: Investigating the students learning experience in hybrid learning environments I learn best when ...: Investigating the students learning experience in hybrid learning environments

I learn best when ...: Investigating the students learning experience in hybrid learning environments

The aim of this project is to explore the views of the learning experience of design and business students in hybrid environments, by identifying what helps foster better learning experience for students, and what teachers and students can do in the future.

Kurzinformation

Departement:

Design Film Kunst

Status:

Abgeschlossen

Zeitraum:

25.05.2021 - 31.03.2022

In der Übersicht

We propose to investigate the views of the learning experience of design and business students in hybrid  environments. Covid-19 was a catalyzer of online learning. Universities quickly moved into online platforms to  help students acquire new knowledge and develop new skills. Design and business programs adopted Zoom,  Miro, and other tools, and combined them with more traditional classroom approaches. This is an opportunity to learn and rethink hybrid learning practices to improve decision making processes when creating productive  learning spaces. With this ITC project, we seek to identify the factors that support and hinder the learning experience of design and business students when learning different contents in two pedagogical approaches:  lectures and studio classes. The preliminary findings derived from this study will lay the ground for the  application of a larger follow-up study including Swiss design schools.

hidden

Fakten

Projektart

Forschung

Beteiligte interne Organisationen
  • Design Film Kunst
  • Institut für Betriebs- und Regionalökonomie IBR
  • CC Design, Management & Nachhaltigkeit
Finanzierung
  • ITC Digitale Transformation der Arbeitswelt
hidden

Beteiligte Personen intern

Projektleiter/in
  • Guillermina Noël
Projektmitarbeiter/in
  • Ueli Grüter

Kurzinformation

Departement:

Design Film Kunst

Status:

Abgeschlossen

Zeitraum:

25.05.2021 - 31.03.2022

Projektleitung

Dr. Guillermina Noël

Leiterin Design Management, International BA

+41 41 248 61 34

E-Mail anzeigen

Footer

FH Zentralschweiz

Links zu den Social-Media-Kanälen

  •  Instagram
  •  LinkedIn
  •  TikTok
  •  Facebook
  •  YouTube
  •  Flickr

Kontakt

Logo Hochschule Luzern

Hochschule Luzern


Werftestrasse 4
6002 Luzern

+41 41 228 42 42

info@hslu.ch

Direkteinstieg

  • Studieninteressierte Bachelor
  • Studieninteressierte Master
  • Weiterbildungsinteressierte
  • Für Studierende
  • Für Mitarbeitende

Quicklink

  • Personensuche
  • Standorte
  • Aktuell
  • Bibliotheken
  • Agenda
  • Medien
  • Jobs, Karriere und Berufsbildung
  • Home
  • Räume mieten

Statische Links

  • Newsletter abonnieren
  • Datenschutzerklärung
  • Impressum
  • Institutionell akkreditiert nach HFKG 2019–2026
Logo Swissuniversities

QrCode

QrCode