Loading...
hidden

View Mobile version

Meta navigation

Startseite – Hochschule Luzern

Language selection and important links

  • Contents
  • Contact
  • Login
  • De
  • En
Search

Main navigation

School navigation

  • Engineering and Architecture
  • Business
  • Computer Science
  • Social Work
  • Design, Film and Art​
  • Music
  • Health Sciences

Sub-navigation

  • Degree Programmes
  • Continuing Education
  • Research
  • International
  • Campus
  • About us
  • News

Sub-navigation

Breadcrumbs

  1. Research Research
  2. Research and Services Projects Research and Services Projects
  3. Mit Verhaltensökonomie die Nachhaltigkeit im Onlinehandel erhöhen Mit Verhaltensökonomie die Nachhaltigkeit im Onlinehandel erhöhen

Mit Verhaltensökonomie die Nachhaltigkeit im Onlinehandel erhöhen

Wie kann mittels verhaltensökonomischer Erkenntnisse die Nachhaltigkeit im Schweizer Onlinehandel erhöht werden? Dieser Frage widmet sich ein interdisziplinäres Forschungsteam aus zwei Schweizer Fachhochschulen.

Brief information

School:

Business

Status:

Completed

Period:

24.06.2021 - 14.12.2022

Overview

Mit dem stetigen Wachstum des Onlinehandels international wie in der Schweiz gewinnt auch die Nachhaltigkeit im Onlinehandel stark an Relevanz. Verhaltensökonomische Erkenntnisse werden im E-Commerce bisher primär zur Conversion-Optimierung eingesetzt. Mit dem vorliegenden Projekt untersucht ein interdisziplinäres Forschungsteam aus zwei Schweizer Fachhochschulen, wie mit verhaltensökonomischen Erkenntnissen die Nachhaltigkeit im Schweizer Onlinehandel erhöht werden kann.

hidden

Facts

Type of project

Forschung

Internal organisations involved
  • CC Marketing Management
  • CC Communication Management (IKM CM)
Funding
  • Forschungsfinanzierung allgemein
  • Innosuisse - HSLU als Hauptforschungspartnerin (Main Research Partner)
hidden

Persons involved: internal

Project manager
  • Thomas Wozniak
Member of project team
  • Guang Lu
  • Matthias Schu
  • Emanuel Souto
  • Mirjam Stieger
hidden

Persons involved: external

External Project Co-Head
  • Dorothea Schaffner

Publications

  • Article, review; peer reviewed (1)

    • Wozniak, Thomas; Stieger, Mirjam; Schaffner, Dorothea; Schu, Matthias & Lu, Guang (2022). Algorithmic Nudging for Sustainability in E-Commerce: Conceptual Framework and Research Agenda. 35th Bled eConference Proceedings, 675-684.

  • Presentation (conference/report/lectures) (1)

    • Wozniak, Thomas; Stieger, Mirjam; Schaffner, Dorothea; Schu, Matthias & Lu, Guang (26.06.2022). Algorithmic Nudging for Sustainability in E-Commerce: Conceptual Framework and Research Agenda. 35th Bled eConference, Bled (online).

Brief information

School:

Business

Status:

Completed

Period:

06/24/2021 - 12/14/2022

Project Head

Prof. Dr. Thomas Wozniak

Research Coordinator

+41 41 228 22 40

Show email

Footer(s)

FH Zentralschweiz

Social media links

  •  Instagram
  •  LinkedIn
  •  TikTok
  •  Facebook
  •  YouTube
  •  Flickr

Contact

Logo Lucerne University of Applied Sciences and Arts

Lucerne University of Applied Sciences and Arts


Werftestrasse 4
6002 Luzern

+41 41 228 42 42

info@hslu.ch

Direct entry

  • Bachelor’s Degree
  • Master’s Degree
  • Prospective Students (Continuing & Executive Programmes)
  • For Students
  • For Employees

Quick link

  • People Finder
  • University Buildings & Campus Locations
  • News
  • Libraries
  • Events
  • Media Relations
  • Jobs and Careers
  • Home
  • Hiring Rooms

Static links

  • Newsletter
  • Data protection notice
  • Publishing Acknowledgements
Logo Swissuniversities

QrCode

QrCode