Loading...
hidden

Mobile-Version anzeigen

Meta-Navigation

Startseite – Hochschule Luzern

Sprachwahl und wichtige Links

  • Zum Inhalt springen
  • Kontakt
  • Login
  • De
Suche starten

Hauptnavigation

Departementsnavigation

  • Technik & Architektur
  • Wirtschaft
  • Informatik
  • Soziale Arbeit
  • Design & Kunst
  • Musik

Unternavigation

  • Studium
  • Weiterbildung
  • Forschung
  • Personen
  • Aktuell
  • Agenda
  • Über uns

Unternavigation

  • +CO_107_The immersive laboratory (engl.)
  • +CO_100_Gender als Werkzeug
  • +CO_101_Ver-Ortung. Informationsdesign und Storytelling
  • +CO_102_Sprache ist ein Virus
  • +CO_103_ Images Out of Control – reclaiming spaces through post-photographic interventions (engl.)
  • +CO_104_SoundLab – build, explore and perform (engl.)
  • +CO_105_Visualisierungen mit Bewegtbild und Musik
  • +CO_106_+Colabor - publiziert!
  • +CO_108_Visual Storytelling (engl.)
  • +CO_109_Spielst du mit?
  • +CO_110_Performatives Material
  • +CO_111_Interaktiver Dokumentarfilm
  • +CO_112_Creative Coding. Experimentelles digitales Design und codebasierte Medienkunst
  • +CO_113_Südpol: Design & Kunst schafft Öffentlichkeit
  • +CO_114_Grimselwelt Art Walk
  • +CO_115_Non/humane Interaktionen
  • +CO_116_Wenn ich hier pinkle, fliesst das dann ins Meer? Künstlerische und designerische Feldforschung im alpinen Raum
  • +CO_117_Ästhetische Praktiken in den Ruinen des Kapitalismus
  • +CO_118_Tanz den Limbo! Künstlerisches Handeln in liminalen ökologischen Räumen zwischen alten und neuen Welten
  • +CO_119_PRINT – THINK – REPEAT. Exploring design strategies and concepts through iterative processes (engl.)
  • +CO_120_Situated Infrastructures (engl.)
  • +CO_121_Malerei als Morph
  • +CO_122_HSLU@Milan Design Week
  • +CO_123_Vom Beobachten des Beobachtens

Breadcrumbs-Navigation

  1. Design & Kunst Design & Kunst
  2. Studium Studium
  3. Interdisziplinäre Module Interdisziplinäre Module
  4. +Colabor +Colabor
  5. +Colabor Modulangebot 2023 +Colabor Modulangebot 2023
  6. +CO_107_The immersive laboratory (engl.) +CO_107_The immersive laboratory (engl.)

+CO_107_The immersive laboratory (engl.)

Learning Objectives
The immersive lab participants will create experiments in interdisciplinary teams experimenting with VR and AR tools while visiting the metaverse. Through trial and error the students will discover new spatial design opportunities and ways for telling immersive stories with the help of software like Gravity Sketch, Quill, Blender, Adobe Aero and Unity.
The participants will also learn basic spatial and architectural design concepts (immersion, illusion, presence, etc.) and know how to transfer them into virtual environments and thus create spatial experiences.

Content
In the first part, students are immersed in virtual and augmented reality and during classroom time will receive introductions to new spatial narration methods, design software and Unity. In parallel, they get an introduction into architectural and game design theory about the creation of virtual spaces worth exploring. These principles come from recent studies and experiments about narrative architecture conducted by the HSLU CC Visual Narrative. 
In the second part we explore the current state of virtual reality remote collaboration tools via distance learning. 
In parallel, various immersive experiments will be created in interdisciplinary groups. Students will therefore have the choice to create either a project in spatial design, immersive animation or a simple interactive XR application in Unity. 
It is important to create as much work as possible and to learn quickly from it. The experiments will be presented in group discussions at regular intervals so that we can all learn from each others experiences. There will also be guest lectures and critiques by representatives of the VR industry.
In the third part, the groups work on the projects in partly supervised self-study in order to create an immersive experience that will be showcased in the +Colabor exhibition.

Course language 
English

Lecturers
Christophe Merkle, Allison Crank, Markus Zank, Zoe Röellin, Janina Woods

 

Footer

FH Zentralschweiz

Links zu den Social-Media-Kanälen

  •  dk hslu_dk Instagram
  •  Facebook
  •  Twitter
  •  LinkedIn
  •  dk YouTube

Kontakt

Logo Design & Kunst

Hochschule Luzern

Design & Kunst
745 Viscosistadt

Nylsuisseplatz 1
CH- 6020 Luzern-Emmenbrücke

+41 41 248 64 64

design-kunst@hslu.ch

Öffnungszeiten

Montag – Freitag
8.00 bis 11.30 und 13.00 bis 16.30 Uhr

Direkteinstieg

  • Studieninteressierte
  • Weiterbildungsinteressierte
  • Unternehmen und Organisationen
  • Medienschaffende
  • Jobs & Karriere
  • Für Studierende
  • Intranet

Quicklink

  • Kontakt IDA im Bachelor
  • Werkstätten

Statische Links

  • Newsletter abonnieren
  • Datenschutzerklärung
  • Impressum
  • Institutionell akkreditiert nach HFKG 2019–2026
Logo Swissuniversities

QrCode

QrCode
Wir verwenden Cookies, um Ihnen eine optimale Nutzung der Website zu ermöglichen und um Ihnen auf unserer Website, auf anderen Websites und in sozialen Netzwerken personalisierte Werbung anzuzeigen. Indem Sie diesen Hinweis schliessen oder mit dem Besuch der Seite fortfahren, akzeptieren Sie die Verwendung von Cookies. Weitere Informationen zu diesen Cookies und wie Sie die Datenbearbeitung durch sie ablehnen können, finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.
OK