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IDA102_Mimicking the world - mit Mitteln des Films (dt. / engl.)

Der Unterricht findet in Deutsch und Englisch statt.

english

content

In the first phase the students will describe their own practical work through theory, the analysis of various examples from cinema, television and other media as well as with the help of practical exercises. They will also form the focus of their work in the area of video compositing. In the second phase the students are encouraged to form interdisciplinary teams and as a result realise their own audio-visual work. During this process the groups will be supervised individually. The lecturers will be on hand for studio discussions as well as technical support and software introductions. Diverse guests will provide an impartial look from outside. The course puts particular value on a compelling narration, a clear dramatic composition as well the experimental and independent visual character of the works.

learning objectives

The students produce an audio-visual work in a team. In doing so they become familiar with the basic theoretic principles of analysis, narration, dramatic composition as well as the practical application of various strategies in short films. They will develop an individual story which will be transposed into a storyboard and finally produced. They will understand how to use digital cameras and learn the practical basics of using digital compositing software (compositing, roto-masking, keying, tracking and grading) They will understand each part of the process and are able to finish their project as a team. In doing so they will reflect on the creative process and develop their critical skills and ability to cope with conflict in their team.

Inhalt

In der ersten Phase werden den Studierenden durch Theorie, Analyse von diversen Beispielen aus Kino, Fernsehen und anderen Medien, sowie praktischen Übungen die Grundlagen für die folgende, eigene praktische Arbeit vermittelt. Schwerpunkt bilden dabei
Arbeiten im Bereich des Compositing. In der zweiten Phase sind die Studierenden angehalten, interdisziplinäre Teams zu bilden und in der Folge ein eigenes audiovisuelles Werk zu realisieren. Während des Prozesses werden die Gruppen individuell betreut. Die
Dozierenden stehen dabei für "Ateliergespräche" sowie technischen Support und Softwareeinführungen zur Verfügung. Diverse Gäste sorgen für eine unvoreingenommene Sicht von Aussen. Der Kurs legt besonderen wert auf eine stringente Narration, eine
klare Dramaturgie sowie den experimentellen und eigenständigen, visuellen Charakter des Werkes.

Zielsetzung

Die Studierenden produzieren ein audiovisuelles Werk in Teamarbeit. Dabei machen sie sich mit den Grundlagen der Analyse, Narration, Dramaturgie sowie der praktischen Anwendung verschiedener Techniken und gestalterischen Strategien vertraut. Eine eigene Geschichte wird entwickelt; in ein Storyboard umgesetzt und schliesslich produziert. Sie verstehen mit digitalen Filmkameras umzugehen und kennen die Grundlagen für die praktische Anwendung von Compositing Software (Compositing, Rototmasking, Keying, Tracking, Grading). Sie verstehen die einzelnen Prozessschritte und sind fähig im Team ihr Projekt fertigzustellen. Dabei reflektieren sie den Gestaltungsprozess und entwickeln ihre Kritik- und Konfliktfähigkeit innerhalb des Teams.

Dozierende

Felix Fassbind (MV), Ignacio Duelo, Dominik Gehring, Tobias Kaufmann, Gäste

Felix Fassbind: Born (1974) in the Swiss countryside, beside a highway exit, I was always aware that the world might be bigger then just the few houses around me.
I think this is something which keeps me still curious and open for new and different things. After my apprenticeship as screen printer and a few journeys to different jobs and countries, I did enrol at the university of applied science & art in Lucerne. Where I graduated 2006 with a 3 channel video installation and an exposition about the balancing act between art & design. Right now I’m working with overlapping interests in art and design. Working basically on my own projects but also as a freelancer and guest lecturer.

Ignacio Duelo is a 3D Technical Generalist who studied Digital Media Design (BA) in Barcelona (ESDi) and 3D Animation in Vancouver Film School, Canada. He has worked as a 3D artist in Switzerland for the past 6 years, developing areas such as modeling, lighting, rigging, dynamics and simulation, and also programming pipeline tools to speed-up the studio’s workflow. Two years ago he decided to join the Hochschule Luzern D&K, as the new Künstlerischer Mitarbeiter for the Animation Department, where he supports and teaches 3D and compositing to the students enrolled in our Bachelor in Animation.

Tobias Kaufmann und Dominik Gehring arbeiten zusammen seit über 10 Jahren mit Bewegtbild. Unter dem Namen kg-studio realisieren sie kulturelle und kommerzielle Video-Projekte im In- und Ausland. www.kg-studio.ch

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Montag – Freitag
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